高牆大院裡住著我思念的心,白窗縫隙後藏著我期盼的眼;

等你,我在等你。

藤蔓慢慢的,蔓蔓的,爬上了高牆白窗;

道路長長的,空空的,望不見你的身影;

當藤蔓漸漸的封住小窗,我也會輕輕的關上心門。

是的,我將不再等你。

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Last Song

Did you know I go to sleep and leave the lights on

Hoping you'd come by and know that I was home and still awake

But two years go by and still my light's on

This is hard for me to say but it is all that I can take

 

It's the last song I'll ever write for you

It's the last time that I'll tell you just how much I really care

This is the last song I'll ever sing for you

You'll come looking for the light and it won't be there

But I love you

Oh yes I do Yes I do


All the times that I spent waiting wondering where you are

Always knew the time would come when I would start to wonder why

Now the time is here I don't know where you are

So I'll write you one more song

But it's the last time that I'll ever try


It's the last song I'll ever write for you

It's the last time that I'll tell you

Just how much I really care

This is the last song I'll ever sing for you

You'll come looking for the light

And it won't be there

But I love you

Oh yes I do Yes I do

 


最後一首歌

你知道嗎,我每晚開燈入眠,

希望你經過時,知道我在家還醒著,

兩年過去了,燈還亮著,

雖然很難啟齒,但是我只能這麼做。

 

這是我寫給你的最後一首歌

這是我最後一次告訴你,我有多在乎

這是我最後一次為你歌唱

當你尋找燈光時,它已不在

但是,我仍然愛你

是的,我仍愛你

 

我花了所有的時間等待,想著你在哪

總有一天,我會懷疑為何要如此

時候到了,我還是不知道你在哪裡

所以我再寫一首歌,這是我最後一次嘗試

 

這是我寫給你的最後一首歌

這是我最後一次告訴你,我有多在乎

這是我最後一次為你歌唱

當你尋找燈光時,它已不在

但是,我仍然愛你

是的,我仍愛你


arrow
arrow
    全站熱搜

    heng 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()