從台灣的貧窮落後時代走到富裕科技的現代,整個過程都經歷過的我們,生活中是充滿變化和驚喜的。

我的小孩從小就接觸電腦,他們覺得理所當然的事,我卻是讚嘆不已。例如我的大學時代流行西洋歌曲,當時都是從收音機聽到的,歌詞都亂聽亂編亂唱。在網路上,我找到所有以前愛唱卻唱不完整的歌,真是高興。

多年來,每次我獨自晃蕩時愛哼的歌有二,as tears go by和nobody's child。我都只唱會的那幾句,最近才下載了完整的歌,聽(跟著唱)個過癮。

 

As I was slowly passing an orphan's home one day.

有一天,我經過一所孤兒院

And stopped there for a moment just to watch the children play.

我停留一下,看著孩子們遊戲

Alone a boy was standing and when I asked him why

我問一個孩子,為什麼他獨自站在那兒

he turned with eyes that could not see and he began to cry.

它將失明的眼睛轉向我,開始哭著說

I'm nobody's child

我是沒人要的小孩

I'm nobody's child

我是沒人要的小孩

Just like a flower I'm growing wild.

我像野花樣的生長

No mommy's kisses and no daddy's smile

沒有媽媽親吻我,沒有爸爸照顧我

nobody wants me

沒有人想要我

I'm nobody's child.

我不是任何人的小孩

People come for children and take them for their own.

很多人來這裡帶小孩回家

But they all seem to pass me by and I'm left here all alone.

但他們都忽略了我,我單獨被留在那兒

I know they'd like to take me but when they see I'm blind

我知道它們原本要我,但是看到我是瞎的

they always take some other child and I am left behind.

所以他們帶走了其他小孩而留下我

I'm nobody's child

我是沒人要的小孩

I'm nobody's child

我是沒人要的小孩

Just like a flower I'm growing wild.

我像野花樣的生長

No mommy's kisses and no daddy's smile

沒有媽媽親吻我,沒有爸爸照顧我

nobody wants me

沒有人想要我

I'm nobody's child.

我不是任何人的小孩

No mommy's arms to hold me or soothe me when I cry.

當我哭泣時沒有媽媽抱我或撫慰我

Sometimes it gets so lonely I wish that I could die.

有時候我寂寞得很想死去

I'd walk the streets of heaven where all the blinds can see.

我可以在在天堂散步,那裡所有的瞎子都能看見

And just like all the other kids there'd be a home for me.

於是我像其他的小孩一樣,也會有個家

I'm nobody's child

我是沒人要的小孩

I'm nobody's child

我是沒人要的小孩

Just like a flower I'm growing wild.

我像野花樣的生長

No mommy's kisses and no daddy's smile

沒有媽媽親吻我,沒有爸爸照顧我

nobody wants me

沒有人想要我

I'm nobody's child.

我不是任何人的小孩

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    heng 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()